قدس آنلاین / قائم شهر/ حسین احمدی : نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی و بازبینی قراردادهای نوین نفتی که توسط وزارت نفت تهیه شده است، خبر داد.

قراردادهای نفتی بررسی و بازبینی می شوند

دکترسیدعلی ادیانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: پس از بررسی قراردادهای نفتی، اشکالات قطعاً برطرف خواهد شد.

نماینده مردم قائم شهر،جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از برنامه های کمیسیون انرژی را پیگیری همه جانبه در رابطه با استحصال و تولید نفت و گاز دریای خزر عنوان نمود و یادآور شد: امیدواریم این اقدام بزرگ با همراهی مدیران استانهای شمالی به سرانجام برسد.

دکتر ادیانی یکی دیگر از اقدامات آینده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را تدوین قوانین موردنیازی که تاکنون در رابطه با آن اقدامی صورت نگرفته است، اعلام نمود و خاطرنشان کرد: این اقدامات در مجلس هشتم هم صورت گرفت بطوریکه دوقانون کلیدی وظایف و اختیارات وزارت نفت و قانون اصلاح قانون نفت در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

وی اضافه نمود: تدوین اساسنامه شرکت های ملی گاز ، اساسنامه شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی و اساسنامه شرکت ملی پتروشیمی در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخاب اعضای کمیسیون انرژی به خبرنگار ما گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، اولین اقدام پس از تشکیل کمیسیون ها، انتخاب هیئت رئیسه می باشد که با برگزاری انتخابات، آقای فریدون حسن وند نماینده اندیمشک بعنوان رئیس و بنده بعنوان نائیب رئیس کمیسیون انرژی انتخاب شدیم.

دکتر ادیانی یادآور شد: در دوره های قبلی مجلس شورای اسلامی و برابر رویه و عادت همیشگی، کمیسیون انرژی توسط نمایندگان استان های جنوبی شکل می گرفت و نمایندگان غیرجنوبی کمتر توفیق مشارکت در این کمیسیون را داشتند که امیدواریم حضور بنده بعنوان نایب رئیس این کمیسیون که تاکنون سابقه نداشته است، دستاوردهای خوبی برای استان های شمالی داشته باشد.

وی در رابطه با این سوال که سرانجام احداث پالایشگاه مازندران چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث احداث پالایشگاه در مازندران مغفول مانده و با همکاری مدیران استانی این موضوع را پیگیری خواهیم نمود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخاب شهردار قائم شهر گفت: هیچ وقت در بحث انتصاب مدیران ورود پیدا نخواهم کرد ولی هرکجا انحراف از قانون صورت گیرد از ابزارهای قانونی استفاده خواهم نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.